Toen

Er was een tijd
Dat je Buisman bij je koffie deed
Je opa op zijn Solex
Naar zijn werk reed
Er was een tijd
Dat je moeder na schooltijd
Wachtte met thee en een koekie
Dat pedofielen
Toen heetten ze nog kinderlokkers
Je verleidden met een snoepie
Behalve oom Henk
Want die
Had een truc met een lollie
Er was een tijd
Dat mijn vader groenten kweekte met DDT
Alles mooi en vol met vitamine ABCDE
Niks geen wurmen die door je oogst heen vraten
Alleen jammer voor m’n zusje
Die mist een paar ledematen
In deze tijd
Is een vibrator verplicht
Vroeger heette het een massagestaaf
En volgens de toenmalige Wehkamp
Uitsluitend voor het gezicht
Kaalslag in deze tijd
Tussen de benen
De Amazone is niet het enige oerwoud
Dat is verdwenen
De dames heden ten dage
Gaan zonder te vragen
Op je ochtend erectie zitten
Terwijl jij nog ligt te pitten
Het gaat me allemaal te vlug
Ik verlies de greep
Ik wil weer terug
Naar de tijd
Waarin ik het nog enigzins begreep

Geef een reactie

